Singapore

18 maart 2014 - Singapore, Singapore

Beste familie en vrienden,

Na een vlucht midden in de nacht vanaf Brisbane, Australië zijn we vanmorgen aangekomen in Singapore. Singapore bestaat uit circa 60 eilanden en heeft meer dan 5 miljoen inwoners. Wij zitten in een hotel in de hoofdstad Singapore op de 14e etage en kijken over de stad uit. Waren we in Nieuw-Zeeland en Australië gewend, dat je bijna uitsluitend laagbouw ziet, in Singapore zie je eigenlijk alleen maar hoogbouw. Het is onaangenaam warm in Singapore, drukkend en vochtig. Bewolkt, met zo nu en dan zon. Duidelijk ruik je de smog in de stad. Vanmiddag heeft het behoorlijk geregend en je ziet de zeer hoge torenflats dan ook meteen in de mist verdwijnen.

Vanmorgen de directe omgeving van het hotel wat verkent, en hier en daar zie dan opeens zomaar een prachtig gebouw tussen de meestal afschuwelijk torenflats. In de directe omgeving van het hotel bevindt zich o.a. Het  Nationaal Museum van Singapore, wat in een prachtig gerestaureerd gebouw is gehuisvest.

Ook in de directe omgeving van het hotel staat de historische Sri Krishnan Temple. Deze werd opgericht in 1870. Het is de enige Zuid-Indiase hindoeïstische tempel in Singapore gewijd aan Sri Krishna. Helaas is de buitenkant van de tempel nogal verwaarloosd en heeft men aan de voorkant voorkeur gegeven aan de commercie door er een wit tentdoek voor te plaatsen. De hele directe omgeving is helemaal gericht  op de commercie ten behoeve van deze tempel en de zeer dichtbij gelegen tempel: Kwan Im Thong Hood Cho Temple. Talloze stalletjes verkopen bloemen die men dan weer offert in de tempels. Veel chineze toegewijden branden joss stokken bij beide tempels. De Kwan Im Thong Hood Cho Temple is een populaire plaats van aanbidding voor de lokale liefhebbers van Kwan Yin.

Morgenochtend vliegen we door naar onze voorlaatste bestemming: Dubai.

Groeten van Jaap en Sjoukje

1. Alle & Hilly:
    18 maart 2014
    Lieve Jaap en Sjoukje,
    Vanmiddag al jullie reisverhalen nog maar eens doorgelezen.
    Kreeg jullie verhalen via de mail niet geopend, maar via een andere toegang via internet is het alsnog gelukt.
    Wat een ervaringen, wat een verschil in culturen en wat een reis.
    En nu, al vakantievierend, ook al weer op weg naar thuis.
    Wat is de tijd snel gegaan.
    Maar zo te lezen hebben jullie volop genoten en een onvergetelijke ervaring rijker.
    Dikke kus van ons beiden en voor de resterende vakantiedagen nog heel veel plezier.
    Tot gauw in Nederland.
  2. Albert:
    19 maart 2014
    Ja dan nu al weer bijna het einde van jullie bijzondere reis. Nog even genieten van de laatste dingen die jullie onderweg nog tegenkomen. Bedankt voor jullie verhalen. Het was net als waren wij ook even mee op vakantie. Wij wensen jullie beiden hele goede vluchten terug en veilig weer landen op Schiphol. Behouden thuiskomst. liefs Albert en Baukje