Dubai

2 februari 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Familie en vrienden,

Zaterdagmorgen een half uur na middernacht zijn we geland in Dubai. Meteen vanaf het vliegveld straalt de glamour en luxe je tegemoet. Vanaf de gate kom je in een enorme hal met heel veel marmer, veelkleurige zachte tapijten en pilaren. Er stonden lange rijen te wachten voor de paspoortcontrole. Elk paspoort wordt minutieus gecontroleerd en krijgt daarna een visumstempel in het paspoort. De beambten allen gekleed in traditionele Arabische kledij hadden bepaald geen haast. Doordat we een rolstoel voor Sjoukje hadden gereserveerd konden we de lange rijen ongehinderd passeren. Daarna met een taxi naar het hotel. Dubai is een zeer drukke stad. 's Nachts om 2 uur leek het of het midden op de dag was. We verblijven in de wijk Deira, een zakencentrum met enorm veel luxueuze gebouwen. Recht tegenover het hotel bevindt zich Deira City Centre, en enorm winkelcomplex van vele verdiepingen met winkels, restaurants etc. Het is heerlijk weer in Dubai. Zaterdagmorgen lekker in de zon gezeten. Vijf maal per dag worden we opgeroepen tot gebed en dat is ook nooit weg, Zondag de omgeving verkend. Er zijn een paar leuke parken hier in in de omgeving. De foto's zijn genomen in de omgeving van ons hotel. Morgenochtend vliegen we door naar Bangkok.

1. Albert:
    2 februari 2014
    Fijn om van jullie te horen en zoals we lezen is de reis goed verlopen tot nu toe en zeker genieten van het heerlijke weer. Foto's zien er goed uit. En ja daar heerst veel luxe in Dubai en het zal er ook wel lekker aan de prijs zijn in de winkels? Geniet van julie verdere reis. Met Sjoukje ook alles geod gegaan in vliegmachine en Dubai. groetjes Baukje en Albert
  2. Harry en Jennie:
    Hoi Sjoukje en Jaap,
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie veilig zijn geland, mooie foto's. Het zal zeker indruk op jullie maken al die luxe, het is natuurlijk ook een heel ander wereld. Jaap dat men daar vijf maal opgeroepen wordt voor gebed is voor jou niet vreemd, jij zit ook vijf dagen per week in de kerk. Het ga jullie goed en wij horen graag.
    Jennie en harry
  3. Riemke:
    Ha Jaap en Sjoukje,
    Wat leuk, jullie eerste bericht! We hadden natuurlijk al een paar keer gekeken, zou er al een berichtje zijn? Wat een eerste indrukken al. En goed hebben jullie het geregeld bij aankomst. Heb het goed, we blijven jullie volgen!
    tuut Jehannes en Riemke
  4. W. Mafait:
    2 februari 2014
    Hallo wereldreizigers, wat leuk om zo te horen hoe het met jullie gaat. Fijn dat het zo voorspoedig gaat, ga zo door.
    Lieve groet Wim en Ina.
  5. Dirk en Anny:
    Hoi Jaap en Sjoukje,
    ik zal maar zeggen: de kop is eraf! :-)
    leuk hoor om jullie reiservaringen zo te kunnen volgen!
    Bovendien ook nog eens leerzaam voor ons, voor als wij die reis gaan maken....
    Blijf vooral genieten!!! Wij verheugens ons al op 't vervolg.
    Groeten
    Anny en Dirk
  6. Harm, Fiona, Jesse, Milan en Lieke:
    3 februari 2014
    Leuk om te lezen en de foto' s leuk om te zien . De jongens vragen elke dag waar jullie nu zijn en hoe last het daar dan is!
    Hoop dat de vlucht goed gegaan is, en de groetjes en veel plezier van Laura!
  7. Willemke en sjoerd:
    Hallo luitje,

Wat goed te horen dat het eerste stukje van de reis prima gegaan is.
    De foto's zijn geweldig.
    We kijken nu al uit naar het volgende verslag.

Sjoerd en Willemke
  8. Ans en Henk:
    4 februari 2014
    De foto's zijn prachtig. De belevenis van het voorrang krijgen met de rolstoel lijkt mij ook een fantastische ervaring.
    Mensen geniet ervan.
    Op deze manier genieten wij ook mee.
    Groetjes vanuit de Wijngaard!