Business class vliegen en fietsen in Bangkok

6 februari 2014 - Bangkok, Thailand

Beste familie en vrienden,

Twee prachtige ervaringen rijker. Maandagmorgen op het vliegveld in Dubai, bij het wachten voor de gate, werden onze namen opgeroepen. We moesten onze gereserveerde plaatsen opgeven voor twee nieuwe plaatsen: 16E en 16F. Ik maak de steward op het vliegveld nog kenbaar dat Sjoukje niet op alle plaatsen goed en comfortabel kan zitten, maar volgens hem was dat geen probleem. Daarna mochten wij als eerste het vliegtuig in en toen bleek ons pas dat ze ons plaatsen in de business class hadden toegewezen. Werkelijk fantastisch. Een stoel met heel veel beenruimte, die je uit kon strekken tot onder de stoelen voor ons, ieder een eigen kleine minibar, een stoel die je in vier standen kon verzetten. We werden ontvangen met champagne en nootjes. Uiteraard hebben we een zeer relaxte vlucht gehad. De reden dat we in de business class werden gezet is ons nog steeds volkomen onduidelijk. Mogen ze nog een keer doen.

Dinsdag de omgeving van ons hotel verkend. Bij wijze van spreken vindt je op elke hoek van de straat een hindoe tempel (Wat). De bevolking is uiterst vriendelijk en behulpzaam en maakt bij elk contact een lichte buiging. Was het in Dubai al druk, Bangkok met meer dan 12 miljoen inwoners is vele malen erger. Het verkeer krioelt links en rechts met allerlei soorten vervoer door elkaar heen: auto's ,taxi's, tuktuks, brommers, bussen etc. Het is een hele onderneming om over te steken, zelfs op een beveiligde zebra met verkeerslichten. Het verkeer probeert toch steeds weer door te rijden.

Het is behoorlijk warm in Bangkok, ongeveer 34 graden. Woensdag 5 februari heb ik met nog 2 andere Nederlanders een fietstocht door Bangkok gemaakt. Een prachtige belevenis. De fietstocht stond onder leiding van een gids. Het 1e gedeelte ging door Bangkok. Over zeer drukke wegen en door de smalste steegjes. Overigens wen je snel aan het fietsen in het zeer drukke verkeer, want je gaat gewoon mee met het slalommen om auto' s en dergelijk heen. De gids vertelde dat liefst 18% van de inwoners illegaal onder bruggen en viaducten woont. Dit wordt oogluikend toegestaan. Daarna ging de tocht door een prachtig buitengebied, bossen, water etc. Foto's van de tocht zijn te zien op internet: http://www.realasia.net/ABC Daytour/links/photo's of the day/5-2-2014/Abc day tour.

Tot zover Bangkok. Vanavond vliegen we met een nachtvlucht door naar Sydney.

Groeten van Jaap en Sjoukje Zwarteveen

1. Siebe:
    6 februari 2014
    Fijn dat het goed gaat en dat jullie het naar de zin hebben.
    Wat een belevenis.
    Leuk om jullie zo op afstand te kunnen blijven volgen,

Groeten
  2. Harm, Fiona, Jesse, Milan en Lieke:
    6 februari 2014
    Wat een leuk verhaal en wat gaaf om eens zo luxe te reizen!! doe inderdaad nog maar een keertje.
    goede reis vanavond!!
    we wachten met z'n allen vol verwachting op het volgende verhaal.
  3. Louw en Ytske:
    6 februari 2014
    Super gaaf zulke mooie plaatsen, eigenlijk hadden jullie dat ook wel een beetje verdiend. of niet soms, geniet er maar van het is jullie gegund. groet Louw en Ytske
  4. Riemke:
    6 februari 2014
    Wat goed om te horen dat jullie zo verwend werden met het reizen per vliegtuig. En Dan Jaap op de fiets door het drukke Bangkok. Dat lijkt mij een heel bijzondere ervaring. Hoe ruikt het daar in Bangkok? Geuren vertellen veel. Hopelijk hebben jullie een goede vlucht naar Sidny. Heel veen plezier toegewenst. Johannes
  5. Simoon:
    6 februari 2014
    Hoi Jaap en Sjoukje! Jaaaa jullie zijn echt vertrokken! via pap en mams deze link gekregen! Wat heerlijk om te lezen allemaal, herkenbaar ook Dubai :-)! Enne soms als de business-class niet vol geboekt is heb je zulke mazzeltjes wel eens, wij helaas alleen een x op een heel kortdurende tissenvlucht maar alla, het is jullie meer dan gegund! Vind t zo heerlijk voor jullie dat t toch door ging! geniet met volle teugen enne ik ben nu alweer erg benieuwd naar het volgende stuk! Lieve groetjes uit Zwolle
  6. W. Mafait:
    7 februari 2014
    Hallo luitjes. Wat een mooi verhaal heb je er van gemaakt, wij beleven het helemaal mee. We hebben ook tijd om het nog eens door te lezen, want het is hier geen tuin- of buitenweer. Het regent hier al de hele nacht en morgen. Vanmiddag naar de voedselbank. Wim klust in de garage. Zo doen we allemaal weer wat. Wij hopen noch veel van jullie te horen.Goede reis & geniet.W.& I.
  7. Alle & Hilly:
    7 februari 2014
    Jullie maken ons jaloers.
    Wat een trip, tot nu toe.
    Heerlijk, genieten en laat maar gebeuren wat er op je af komt.
    Zo zie je maar weer, luxe plaatsen in een vliegtuig met champagne.
    Het is jullie oh zo gegund.
    Op naar de volgende belevenis.

dikke tuuten van ons beiden.
  8. Ewoud:
    7 februari 2014
    Hè pap en mam, super dat jullie dit avontuur samen aangaan en wij genieten met jullie mee op afstand! Champagne en nootjes het zijn de kleine dingen die het doen....ha ha. Dan ook nog op de fiets door Bangkok, verleugen je afkomst niet Nederland fietsland. We hopen toch wel dat u een helm op had. Een ding is wel duidelijk de mooie momenten zijn zo overweldigend dat de kans bestaat dat de kerstkaarten niet afkomen deze vakantie. We houden dagelijks bij waar jullie zitten en de meiden zijn zich bewust dat het wel heeeeeeel ver weg moet zijn. Wij zien uit naar de volgende mail. Dikke kus van Ewoud Marieke Elise Feline en Jort.
  9. Baukje en Albert:
    7 februari 2014
    Hoi Jaap en Sjoukje. Wat hebben jullie het getroffen met de luxe zetels in de vlucht naar Bangkok. Super! Ook wel eens gaaf om zo je vlucht te beleven. Kon Sjoukje ook mee fietsen in de stad?Fijn dat jullie genieten van al het moois en alle indrukken.nog geen last van de warmte? Hoe gaat het met Sjoukjes voet! Lukt met allemaal. Fijne vakantie en blijven genieten. Gr. Baukje en Albert