Van Cromwell naar Geraldine

20 februari 2014 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

Beste familie en vrienden,

Zodra vanuit Queenstown in de richting van Cromwell rijdt zie je de natuur veranderen, het wordt minder groen, droger en meer verdorde bermen. In de omgeving van Cromwell zijn veel wijnboerderijen en zien we ook de eerste fruitstalletjes langs de weg. Vanuit Cromwell rijden we via de SH 8 richting Omarama in noord-oostelijke richting verder het binnenland in. Het eerste dorpje wat we tegenkomen is Tarras, bekend om zijn vele schapenboeren. Je vindt er o.a. een Merino Woolshop. Prachtige kleding gemaakt van schapenwol, maar voor een hoofdprijs. Daarna verder omhoog naar de Lindis Pass. Deze pas klimt tussen de bergkloven verder omhoog naar de met beemdgras begroeide heuvels van een reservaat. Ogenschijnlijk woont er niemand, maar zo nu en dan kom je een paar postbussen tegen langs de weg. De Maori's gebruikten in de zomer deze route om naar de meren te gaan. Bovenop de Lindis Pass heb je een prachtig uitzicht over de omringende heuvels. Na Omarama en Twizel kom je in een gebied met twee uitzonderlijk mooie meren, waar je verschillende zalmkwekerijen tegenkomt. Een van deze zalmkwekerijen hebben we bekeken. En natuurlijk hebben we verse zalm gekocht voor bij de borrel.  Bij Lake Pukaki heb je een adembenemend uitzicht op de 55 km verder gelegen Mount Cook en de Nieuw-Zeelandse Alpen.  De Mount Cook is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland en 3764 meter hoog. Aan de rand van Lake Tekapo staat de Church of The Good Sheperd, een historisch kerkje. We gaan verder naar beneden landinwaarts en komen via Fairlie aan in Geraldine, waar we overnachten op de camping.

Wij zijn heel blij met de vele reacties op onze reisblog. Op deze bijzondere manier blijven we verbonden met het thuisfront. Dank daarvoor.

Groeten Jaap en Sjoukje Zwarteveen

1. Siebe:
    24 februari 2014
    We blijven jullie volgen op de kaart en leren van alles. Het is net of we er een beetje bij zijn.
    Fijn dat jullie zo genieten !!
  2. Froukje Visch-salverda:
    Hoi Jaap en Sjoukje.
    Wat een reis!!
    Geweldig om dit zo met jullie mee te mogen beleven.
    Lieve groet J &F
  3. Harm, Fiona, Jesse, Milan en Lieke:
    24 februari 2014
    Weer een leuk verhaal! Net we zijn we een Beetje mee.
    Liefs van ons allen
  4. Riemke:
    1 maart 2014
    dag Jaap en Sjoukje, ja, Merinowol is prachtig, ik ken het ook van het vilten, niet in de verleiding gekomen om ook iets te kopen? Ben benieuwd of jullie veel mee krijgen over de Maori?
    Boek van Kerewin nog gelezen? dikke tuut fan Johannes en Riemke