Ferry naar het Noordereiland

26 februari 2014 - Paekakariki, Nieuw-Zeeland

Beste familie en vrienden,

Dinsdagmiddag zijn we met de Ferry van Interislander, de Kaitaki, overgestoken naar het Noordereiland. Een vaartocht van 3,5 uur. Na het inchecken werden de personenauto's, vrachtwagens, campers enz. in verschillende rijen opgesteld. Wij mochten met nog enkele auto's opstellen in Lane 5. Deze rij ging met voorrang op de boot i.v.m. 'easy acces'. Dat wil zeggen dat deze auto's en campers bij een lift werden geparkeerd, zodat we op een gemakkelijk manier de premier plus lounge konden bereiken.  Daar hebben we heerlijk gegeten. Om 2 uur vertrok de Ferry. De eerste 1,5 uur vaar je door de Queen Charlotte Sound en daarna door de Tory Channel, met aan beide zijden van de de Ferry een prachtig uitzicht op deze Sounds. Daarna steek je de Cook Strait over om weer aan land te komen bij Wellington.

Rond Wellington is het behoorlijk druk en stonden we voor de eerste keer in de file. Vervolgens zijn we langs de kust omhoog gereden via State Highway 1 naar Paekakariki, waar we de nacht hebben doorgebracht op een camping in het Queen Elisabeth Park.

Groeten van Jaap en Sjoukje Zwarteveen

1. Dirk en Anny:
    27 februari 2014
    Prachtig, geweldig, fantastisch...wat een land! Leuk ook om jullie te volgen. We hebben echter wel een paar vragen. Is het eten smakelijk en hoe zijn de prijzen? Spreken jullie ook bewoners of Maori's en zijn ze dan ook zo vriendelijk als wordt verteld?
    Blijf genieten met hartelijke groetjes van Dirk en Anny.
  2. Jack en Arke:
    27 februari 2014
    Hoi Jaap en Sjoukje,
    Wat fijn om te lezen en te zien hoe jullie zo genieten van deze bijzondere reis. Toch prachtig om te kunnen volgen wat jullie allemaal beleven.
    De hartelijke groeten van Jack en Arke.